Четвер
05.12.2024
05:22
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт заступника директора з виховної роботи та вчителя бі...
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Розробки уроків [26]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 45

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Біологія » Розробки уроків

Узагальнення і систематизація знань учнів з теми “Клас птахи”.
[ Викачати з сервера (20.7 Kb) ] 24.03.2016, 17:05

Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми “Клас птахи”. 

Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів про птахів, перевірити рівень засвоєння матеріалу; продовжити формувати вміння узагальнювати, співставляти , аналізувати, робити висновки, застосовувати одержані теоретичні знання на практиці; розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси, пам’ять, логічне мислення, інтуїцію, вміння спостерігати; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиці з теми “Клас птахи”, малюнки птахів, тестові завдання, підручник.

Терміни і поняття: орнітологія, осілі, кочові, перелітні птахи, нагніздні, виводкові.

Форма проведення: Урок - гра.

Девіз:

Думати - колективно

Діяти - оперативно

Сперечатись – доказово

 Це для всіх обов’язково!

Хід уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Доброго ранку , сонечко яснеє,

Доброго ранку, земле прекрасная,

Доброго ранку, дерева багряні,

Доброго ранку, квіти духмяні,

Доброго ранку, птахи галасливі,

Доброго ранку, люди щасливі!

 

До кого ж це я так привіталась? До всього , що оточує нас. А разом із тим - і до наших пернатих друзів, про яких ми багато дізналися на попередніх уроках. Сьогодні узагальнимо свої знання і з’ясуємо, як застосовувати їх на практиці.

 

III. Узагальнення і систематизація знань учнів.

 

Зупинка “Назва команд”

Клас ділиться на дві команди учасники повинні придумати назву команди, яка перегукується з вивченою темою і обрати капітана.

І. команда - “Лелеки ”

ІІ. команда - “Лебеді ”

Капітани розповідають, чому саме таку назву вони обрали.

Зупинка “Коло знань”

Хто дасть повнішу відповідь?

Команда - “Лебеді”

  1. Які особливості будови скелета птахів пов’язані з польотом?
  2. Чим відрізняється нервова система птахів від нервової системи плазунів

Команда — “Лелеки”

  1. Які особливості внутрішньої будови птахів пов’язані з польотом
  2. Чим відрізняється кровоносна система птахів від кровоносної системи плазунів

 

Зупинка “Тестові завдання”

  1. Чим вкрите тіло птаха?

а) лускою, б) пір’ям, в) голе.

  1. Яка температура тіла птаха?

а) постійна, б) не постійна

  1. Які органи травлення виникли у зв’язку з відсутністю зубів?

а) зоб, б) залозистий шлунок.

  1. Скільки кіл кровообігу у птаха?

а) одне, б) два.

  1. Скільки камер серця у птаха?

а) одне, б) два, в) три, г) чотири.

  1. Яка кров у організмі птаха?

а) змішана, б) не змішана.

  1. Який відділ головного мозку найбільш розвинений?

а) передній, б) довгастий, в) середній.

  1. Яка функція кіля у птаха?

а) рівновага, б) для кріплення м’язів, в) збільшення поверхні кріплення м’язів.

 

Зупинка “Ліс”

Уявіть собі ліс...

Білий гомін беріз

І ялин таємниче мовчання

Крик сови з- за ріки

Коли гаснуть зірки

За хвилину якусь до світання

Уявіть собі ліс...

 

  • Як називається наш ліс? (Ботанічний заказник місцевого значення “Крушинівський”).
  • Чому він так називається?
  • Які птахи мешкають у нашому лісі? (дятел, сова, синиця, шпак, зозуля, одуд, орел, соловейко)

 

Сьогодні ми з вами проведемо гру - аукціон.

Запитую дітей, що означає слово аукціон. Діти відповідають, що це спосіб продажу деяких товарів, при якому товар виставляють на продаж. У світі товар продається за гроші, а картини із зображенням птахів учні можуть купити за свої знання. Картина може бути продана тому учаснику, який назве вид птаха, ряд, до якого відносять даний вид, і коротко розкаже про його спосіб життя.

Картини “Дятел”, “Шпак”, “Зозуля”, “Синичка”.

 

Зупинка “Опорні знаки”

Два учасники виходять до дошки і малюють опорні знаки.

Робота з класом.

Відгадайте загадку ”Хоч сам ростом невеличкий, а гарно співаю” Місце солов’я звичайного в системі живої природи. Місце качки річкової в системі живої природи.

 

Зупинка “Барон Мюнхгаузен”

Учень зачитує лист від барона Мюнхгаузена і клас його обговорює. Здраствуйте любі друзі!

Я хочу вам передати корисні поради, які знадобляться вам у житті. Ви з вдячністю згадуватимете життєрадісного барона. Якщо ви погодились з моїми порадами - виконуйте їх, якщо ні - дайте відповідь.

  1. Перед відкладанням яєць під домашню птицю, добре помийте яйця з милом, щоб на них менше було шкідливих бактерій.
  2. Ніколи не використовуйте пташиний послід для удобрення грунту, послід погано пахне.
  3. Без кілеві птахи - це ті птахи які витрачають кілька кілограмів ваги у польоті, добре підгодовуйте їх взимку,.
  4. Виводкові птахи - це ті у яких пташенята вилуплюються голі, із заплющеними очима, але можуть прямувати за матір’ю.

Ваш барон Мюнхгаузен.

Зупинка “Мішечок із завданнями”.

Запитання.

  1. Назвати птахів, занесених у Червону книгу України.
  2. Назвати заповідники, заповідні місця де охороняються птахи.
  3. Назвати перелітних птахів.
  4. Охарактеризувати значення птахів у природі.
  5. Назвати осілих птахів.
  6. Чим відрізняються нагніздні птахи від виводкових?

 

Зупинка “Поетична”.

Діти декламують власні вірші і вірші поетів по даній темі.

 

ІV. Домашнє завдання.

Творче завдання.

  1. Скласти кросворди, загадки, оповідання по темі “Клас Птахів”
  2. Запропонувати рекомендації щодо охорони птахів.

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: Катерина
Переглядів: 1003 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites