Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми “Клас птахи”.
Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів про птахів, перевірити рівень засвоєння матеріалу; продовжити формувати вміння узагальнювати, співставляти , аналізувати, робити висновки, застосовувати одержані теоретичні знання на практиці; розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси, пам’ять, логічне мислення, інтуїцію, вміння спостерігати; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Обладнання: таблиці з теми “Клас птахи”, малюнки птахів, тестові завдання, підручник.
Терміни і поняття: орнітологія, осілі, кочові, перелітні птахи, нагніздні, виводкові.
Форма проведення: Урок - гра.
Девіз:
Думати - колективно
Діяти - оперативно
Сперечатись – доказово
Це для всіх обов’язково!
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Доброго ранку , сонечко яснеє,
Доброго ранку, земле прекрасная,
Доброго ранку, дерева багряні,
Доброго ранку, квіти духмяні,
Доброго ранку, птахи галасливі,
Доброго ранку, люди щасливі!
До кого ж це я так привіталась? До всього , що оточує нас. А разом із тим - і до наших пернатих друзів, про яких ми багато дізналися на попередніх уроках. Сьогодні узагальнимо свої знання і з’ясуємо, як застосовувати їх на практиці.
III. Узагальнення і систематизація знань учнів.
Зупинка “Назва команд”
Клас ділиться на дві команди учасники повинні придумати назву команди, яка перегукується з вивченою темою і обрати капітана.
І. команда - “Лелеки ”
ІІ. команда - “Лебеді ”
Капітани розповідають, чому саме таку назву вони обрали.
Зупинка “Коло знань”
Хто дасть повнішу відповідь?
Команда - “Лебеді”
- Які особливості будови скелета птахів пов’язані з польотом?
- Чим відрізняється нервова система птахів від нервової системи плазунів
Команда — “Лелеки”
- Які особливості внутрішньої будови птахів пов’язані з польотом
- Чим відрізняється кровоносна система птахів від кровоносної системи плазунів
Зупинка “Тестові завдання”
- Чим вкрите тіло птаха?
а) лускою, б) пір’ям, в) голе.
- Яка температура тіла птаха?
а) постійна, б) не постійна
- Які органи травлення виникли у зв’язку з відсутністю зубів?
а) зоб, б) залозистий шлунок.
- Скільки кіл кровообігу у птаха?
а) одне, б) два.
- Скільки камер серця у птаха?
а) одне, б) два, в) три, г) чотири.
- Яка кров у організмі птаха?
а) змішана, б) не змішана.
- Який відділ головного мозку найбільш розвинений?
а) передній, б) довгастий, в) середній.
- Яка функція кіля у птаха?
а) рівновага, б) для кріплення м’язів, в) збільшення поверхні кріплення м’язів.
Зупинка “Ліс”
Уявіть собі ліс...
Білий гомін беріз
І ялин таємниче мовчання
Крик сови з- за ріки
Коли гаснуть зірки
За хвилину якусь до світання
Уявіть собі ліс...
- Як називається наш ліс? (Ботанічний заказник місцевого значення “Крушинівський”).
- Чому він так називається?
- Які птахи мешкають у нашому лісі? (дятел, сова, синиця, шпак, зозуля, одуд, орел, соловейко)
Сьогодні ми з вами проведемо гру - аукціон.
Запитую дітей, що означає слово аукціон. Діти відповідають, що це спосіб продажу деяких товарів, при якому товар виставляють на продаж. У світі товар продається за гроші, а картини із зображенням птахів учні можуть купити за свої знання. Картина може бути продана тому учаснику, який назве вид птаха, ряд, до якого відносять даний вид, і коротко розкаже про його спосіб життя.
Картини “Дятел”, “Шпак”, “Зозуля”, “Синичка”.
Зупинка “Опорні знаки”
Два учасники виходять до дошки і малюють опорні знаки.
Робота з класом.
Відгадайте загадку ”Хоч сам ростом невеличкий, а гарно співаю” Місце солов’я звичайного в системі живої природи. Місце качки річкової в системі живої природи.
Зупинка “Барон Мюнхгаузен”
Учень зачитує лист від барона Мюнхгаузена і клас його обговорює. Здраствуйте любі друзі!
Я хочу вам передати корисні поради, які знадобляться вам у житті. Ви з вдячністю згадуватимете життєрадісного барона. Якщо ви погодились з моїми порадами - виконуйте їх, якщо ні - дайте відповідь.
- Перед відкладанням яєць під домашню птицю, добре помийте яйця з милом, щоб на них менше було шкідливих бактерій.
- Ніколи не використовуйте пташиний послід для удобрення грунту, послід погано пахне.
- Без кілеві птахи - це ті птахи які витрачають кілька кілограмів ваги у польоті, добре підгодовуйте їх взимку,.
- Виводкові птахи - це ті у яких пташенята вилуплюються голі, із заплющеними очима, але можуть прямувати за матір’ю.
Ваш барон Мюнхгаузен.
Зупинка “Мішечок із завданнями”.
Запитання.
- Назвати птахів, занесених у Червону книгу України.
- Назвати заповідники, заповідні місця де охороняються птахи.
- Назвати перелітних птахів.
- Охарактеризувати значення птахів у природі.
- Назвати осілих птахів.
- Чим відрізняються нагніздні птахи від виводкових?
Зупинка “Поетична”.
Діти декламують власні вірші і вірші поетів по даній темі.
ІV. Домашнє завдання.
Творче завдання.
- Скласти кросворди, загадки, оповідання по темі “Клас Птахів”
- Запропонувати рекомендації щодо охорони птахів.
|