Середа
16.07.2025
12:43
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт заступника директора з виховної роботи та вчителя бі...
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Розробки уроків [26]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 46

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Біологія » Розробки уроків

Розробка уроку «Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи»
25.03.2016, 10:03

                  Опора і рух. Види скелета. Значення опорно - рухової системи

                                            Хтось стрибає, хтось пливе,

                                                                         Хтось літає, хтось повзе...

 

        Мета уроку: ознайомити учнів з типами опорно-рухових систем у різних тварин, їх значенням; розвивати уяву, пам'ять, мислення, творчі здібності учнів, уміння знаходити інформацію, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати інтерес до предмета, товариські стосунки, дисциплінованість.

      Матеріали та обладнання: таблиці зображень тварин, анатомічні моделі скелетів тварин, черепашки молюсків, покриви ракоподібних.

     Основні поняття: хорда, хребет, череп, грудна клітка, пояси кінцівок, хітиновий покрив, цитоскелет, гідроскелет, зовнішній та внутрішній скелет, опорно-рухова система.

    Тип уроку: комбінований.

                                                  Хід уроку

І. Організаційний етап.

1. Організація класу.

2. Розминка «Епіграф»: назвіть тварин, які пересуваються способами, згаданими в епіграфі.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Міні-вікторина. Уявіть змагання зі стрибків у висоту серед ссавців. Людина посяде в ньому почесне п’яте місце. На четвертому буде антилопа, на третьому - кенгуру, на другому - пума. Хто посяде перше місце з результатом 6 метрів? (дельфін)

   III. Засвоєння нових знань.

1.Розповідь учителя.

 Опорно – рухова система:

- типи симетрії, притаманні тваринам;

- рух безхребетних;

- опорно – рухова система наземних хребетних тварин;

- активний і пасивний політ;

- органи руху : ласти, хвостовий плавець.

2.Робота з текстом підручника (стор. 140 - 142)

3.Робота в групах

Завдання: скласти схеми опорно-рухових систем.

I група. Особливості будови опорно-рухової систами одноклітинних та кишковопорожнинних.

II група. Особливості Особливості будови опорно-рухової систами молюсків, членистоногих.

III група. Особливості будови опорно-рухової систами плазунів, земноводних.

IV група. Особливості будови опорно-рухової систами птахів, ссавців.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

Заповнити таблицю (зразок)

 Особливості будови скелети птаха

Відділи скелета

Назва кісток, особливості будови

Череп

Черепна коробка, очні ямки, дзьоб

Хребет:

 

— шийний відділ

Шийні хребці (11-25), рухливий, гнучкий

— грудний відділ

Грудні хребці, ребра, грудина, кіль

— попереково-крижовий відділ

Хребці зрослися і утворюють складний криж

— хвостовий відділ

Хвостові хребці (6-9) і куприкова кістка

Пояс передніх кінцівок

Дві воронячі кістки. 2 лопатки, 2 ключиці

Передня кінцівка

Плече, передпліччя, кисть

Пояс задніх кінцівок

Тазові кістки

Задня кінцівка

Стегно, гомілка, цівка, стопа з пальцями

 

Висновок: У зв'язку з пристосованістю до польоту у птахів спостерігається ряд особливостей у будові скелета: скелет птаха міцний та легкий. Деякі кістки зрослися між собою. Трубчасті кістки порожні, містять усередині повітря. Грудина має кіль, до якого прикріплюються м'язи, які приводять в рух крила. Цівка пом'якшує удар під час приземлення після польоту.

Особливості будови скелета жаби (зразок)

Відділи скелета

Назва кісток

Череп

Кістки черепа

Хребет

Відділи: шийний, тулубовий, крижовий, хвостовий

Плечовий пояс

Грудина, 2 воронячі кістки, 2 лопатки, 2 ключиці

Скелет передньої кінцівки

Плече, передпліччя, кисть

Пояс задніх кінцівок

Тазові кістки

Скелет задньої кінцівки

Стегно, гомілка, стопа

 

Висновок: У зв'язку з життям на суші та пересуванням за допомогою стрибків, скелет жаби мас ряд особливостей: широкий череп, короткий хребет, наявність поясів кінцівок, довгих задніх і коротких передніх кінцівок. Складність будови скелета пов'язана з переходом до наземноводного способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після заповнення порівняльної таблиці учні дають відповіді на запитання та роблять висновок.

V. Домашнє завдання.

1.Опрацювати параграф 34 підручника для 7 класу, автор Л.І. Остапченко.

2.Виконати завдання в робочому зошиті.

3.Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення «Типи семетрії тварин», «Рух тварин».

VI. Підсумки уроку.

Рефлексія, оцінювання діяльності.

Скласти сенкан про опорно-рухову систему тварин.

Сенкан(японський вірш з п’яти строф) складається за такими правилами:
1. Перший рядок має містити слово, що позначає тему (зазвичай, це іменник).
2. Другий рядок являє собою опис теми, складається з двох слів (частіше прикметників).
3. Третій рядок виражає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів.
4. Четвертий рядок є фразою, що складається з чотирьох слів і виражає ставлення до теми.
5. Останній рядок складається з одного слова – синоніма, який передає сутність теми.

Категорія: Розробки уроків | Додав: Катерина
Переглядів: 2178 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites