Середа
04.12.2024
13:34
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт заступника директора з виховної роботи та вчителя бі...
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Розробки уроків [26]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 45

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Біологія » Розробки уроків

Будова мікроскопу
24.03.2016, 16:20

Лупа. Мікроскоп.

Практична робота № «Будова світлового мікроскопа  та робота з ним».

 

Мета.

Освітня. Ознайомити учнів з будовою збільшувальних приладів – лупи та мікроскопу; розкрити різницю між різними типами мікроскопів – світлового, електронного, скануючого; навчити розпізнавати особливості мікроскопічної будови живого; 

Розвиваюча. Виробити навички роботи з мікроскопом;

розвивати уміння працювати з ним та мікропрепаратами; почати розвивати уміння оформляти практичні та лабораторні роботи.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до препарувальних інструментів.

Тип уроку. Засвоєння нових знань та формування практичних умінь.

Форма уроку. Урок – практикум. 

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно - рецептивний:

а) словесний:  розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;

в) практичний: практичне дослідження.

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та  мислення, одержання з досліджень нових знань.

2. Репродуктивний. 

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4.Візуальний: схематичний малюнок.

5. Інтерактивні: робота в парах, мозаїка.

6. Когнітивні: метод  порівняння, метод фактів. 

7.Сугестивний: музика для супроводження виконання практичного дослідження та складання синквейнів про збільшувальні прилади та клітину.

8.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв язки: література, природознавство, історія.

Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці, лупи, мікроскопи, м\м дошка.

Основні поняття та терміни: лупа, мікроскоп, світловий мікроскоп, електронний мікроскоп, скануючий мікроскоп, тубус, окуляр, об’єктив, штатив, предметний столик.

ХІД  УРОКУ 

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. 

При повторенні вивченого на минулому уроці здійснити ігровий екскурс в історію вивчення клітини: 

-я зачитую речення про вклад вчених в розвиток біології, не називаючи прізвища, а учні потім їх називають;

-після цього учні на дошці записують прізвища вчених в порядку, зважаючи на хронологію їхніх відкриттів.  

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Що означають слова «Подивитися в мікроскоп здатен кожний, однак тільки деякі можуть судити про побачене».

Повідомити тему, мету та завдання уроку. Щоб зрозуміти дані завдання дати учням завдання підібрати слова-асоціації до поняття "клітина”.

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Лупа – найпростіший збільшуваний прилад, що пристосований для збільшення і спостереження дрібних предметів, розташованих на невеликій відстані.  Вона складається з двоопуклої лінзи, яка закріплена в оправі. Лупи мають невелике збільшення – всього 40 – 50 разів. Тому за їх допомогою можна вивчати лише найбільш загальні деталі будови. Бувають ручні та штативні лупи. Ручна лупа збільшує предмети у 2 – 20 разів. При роботі її беруть за рукоятку і наближують до об’єкту на таку відстань, при якій зображення предмету найбільш чітке. Штативна лупа збільшує предмети у 10 – 25 разів.

Розповідь про мікроскоп та його винахідників:

-Роберт Гук – англ.. вчений сконструював перший примітивний 

мікроскоп – це трубка з лінзами;

-Антоні ван Левенгук – удосконалив мікроскоп у 1683 р., він 

мав кілька лінз одна над одною і збільшував у 270 разів.

Мікроскоп – грец. пох. "мікрос” малий, "скопео” розглядаю.

Вивчення будови світлового мікроскопа та правил роботи.

-Переносячи мікроскоп, одну руку розмістіть під його корпусом, а іншою тримайте за корпус.

-Не нахиляйте оптичні прилади: з них можуть випасти й розбитись окуляри.

-Після роботи поверхню окулярів та об’єктиви потрібно протерти м’якою чистою серветкою. У жодному разі не торкайтесь їх пальцями!

-Обережно поводьтеся з мікропрепаратами. Після завершення роботи їх потрібно перенести на спеціальні лотки. При цьому беріть їх двома пальцями так, щоб не торкатися горизонтальної поверхні.

-Переносячи мікроскоп, переконайтеся, що на його предметному столику не залишилося мікропрепарату. Інакше він може впасти й розбитись.

-Не складайте мікропрепарати купками, це може їх пошкодити.

-Якщо поверхню мікропрепарату забруднено, її слід протерти м’якою чистою серветкою.

-Під час досліджень за допомогою оптичних приладів дотримуйтеся чистоти і порядку на робочому місці. Приберіть усі зайві предмети: одяг, сумки, їжу тощо.

-Під час замальовування об’єктів дослідження зошит або альбом для малювання мають бути праворуч від оптичного приладу. Це дає змогу одночасно спостерігати за об’єктом дослідження та замальовувати його.

-Об’єкт замальовуйте простим олівцем, розфарбуйте кольоровими. Малюнок має бути досить великим, щоб його деталі було чітко видно. Головна вимога до малюнка – правильне відображення форми об’єкта, співвідношення розмірів ( довжини, ширини). На малюнку потрібно позначити складові частини об’єкта. 

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. 

Виконання практичного дослідження «Будова світлового мікроскопу та робота з ним».

V. Узагальнення та систематизація знань.

Обговорення малюнка підручника: Клітини листка, збільшені за допомогою світлового (А) та електронного (Б) мікроскопів

Розробки уроків з біології 6 кл. до теми "Клітина"

VІ. Підведення підсумків уроку.

Учні діляться враженнями від уроку. Відзначають найлегші і найважчі місця. 

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

Категорія: Розробки уроків | Додав: Катерина
Переглядів: 3505 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites